Hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä vuosi alkoi oikein hyvin. Hermokipulääke alkoi vaikuttaa ja leposärkykin jäi pois. Mutta ilmeisesti siitä ei olisi pitänyt hehkuttaa taas kaikille vastaantulijoille. Hermosärky on palannut, onneksi kuitenkin lievempänä kuin ennen. Lääkkeen annostusta nostetaan vielä vähän. Toivottavasti se auttaa, en millään jaksaisi taas aloittaa uutta lääkettä.

Fyssarillakin poikkesin kolmen viikon tauon jälkeen. Totesimme yhdessä, että kolme viikkoa on liian pitkä väli olla käsittelemättä jalkaa. Verenkierto heikentyi huomattavasti ja joka paikka tuntui olevan jumissa. Kokeillemme nyt jatkossa kahden viikon jaksoja, jos se riittäisi. Hierojallekin pitäisi varata aika, selkä on fyssarinkin mielestä jumissa, varsinkin ton jäykistyneen jalan puolelta. Jos sen saisi huomenna tehtyä. Ja hei, mulla alkaa jo polvilumpio näkyä!! Pelästyin yhtenä päivänä, että mikä kova patti mulla on polvessa. Hetken kuluttua tajusin että se on polvilumpio. Eihän sitä ole yli vuoteen näkynytkään. :D

Mieliala on pysynyt oikeinkin hyvänä. Mä sain uuden keittiön!! Ollaan asuttu tässä 7,5 vuotta ja koko sen ajan olen yrittänyt saada silmiäni tottumaan sinisenvihreään keittiöön ja avohyllyihin. Turhaan. Mies ilmoitti pari viikkoa ennen joulua ettei jaksa enää kuunnella mun valitusta, tilaa uusi keittiö. Ja voi että miten kaunis ja tilava siitä nyt tuli, kun se on vaalea.<3 Voin laittaa kuvia myöhemmin.

Hetki sitten sain kuitenkin taas vitutuksen nousemaan pintaan. No ensinnäkin, sain Kelalta päätöksen koskien hakemaani tukea (Eläkettä saavan vammaistuki). Se on hylätty. Lääkäri, joka mulle kirjoitti C-todistuksen, oli varma, että vammani oikeuttaa ainakin alimpaan korvaukseen, mahdollisesti jopa keskimmäiseen. Kelahan sen hylkäsi surutta. Kiitos. Toiseksi, Potilasvakuutuskeskus hylkäsi avustuksen auton muutostöihin. Vammani vuoksi en pysty ajamaan normaalia autoa, koska polvi ei taivu. Tarvitsisin siis auton, johon asennettaisiin käsikaasu. Mulla oli auto jo ennen leikkausta, mutta se piti myydä, koska käsikaasua ei voi asentaa, kuin automaattivaihteiseen autoon. PVK oli sitä mieltä, että koska en ole töissä enkä opiskele, en autoa tarvitse. Mun ei tarvitse päästä kuljettamaan lapsia hoitoon, ei kauppaan, ei tapaamaan kavereita. Heidän mielestään ilmeisesti mun paikka on täällä neljän seinän sisällä, ihan kuten tähänkin asti. En edes tiedä, kannattaako tästä lähteä tappelemaan. Mutta kyllä vituttaa!!