Viime lauantai ei mennyt ihan niin kuin suunnittelin. Viimeisen postaukseni jälkeen ajattelin laittaa alakerrassa kaikki vaatteet pyykkinarulta ja kuivurista kaappeihin ja siivoilla hieman, jotta sunnuntaina saisimme vain olla. Lajittelin poikien makuuhuoneessa lattialla vaatteita oikeisiin pinoihin ja nousin ylös siirtämään pinot kaappeihin. Astuin terveellä jalalla esikoisen pikkulego aluksen päälle ja horjahdin. En ilmeisesti uskaltanut ottaa kipeellä jalalla vastaan vaan kaaduin polvi edellä lattiaan. Voi sitä kipua!! Huusin miehen tuomaan jääpusseja. Makasin lattialla ja itkin. Tämä tästä vielä puuttui!! Soitin taksin viemään mut päivystykseen. Pääsin suht nopeasti röntgeniin ja sain kipupiikin käsivarteen. Lääkäri kokeili polvea, mutta ei sen tilasta oikein voinut sanoa mitään kun ei kerran taivu ja normaalistikin on todella kipeä. Kuvat tulivat ja lääkäri tuli luokseni. Kertoi, että radiologi katsoo ne vielä maanantaina, mutta hänen silmään niissä ei näy mitään ihmeellistä. (Tässä kohtaa vielä sanoi, ettei hän tietenkään osaa tulkita kuvia samalla tavalla, kuin radiologi.) Eturistisidesiirre näyttää ehjältä ja ruuvikin on paikallaan. Jep, et osaa tulkita niitä! Sanoin, että muuten kuulostaa oikein hyvältä, mutta tuo ruuvi poistettiin jo joulukuussa. Epikriisiin onkin kirjattu, että ruuvin reikä näkyy selkeästi kuvassa. ;) Lauantain polvi oli todella kipeä mutta sunnuntaina kipu oli taas omalla normaalilla tasollaan. Maanantaina soittoa ei kuulunut, joten oletan sen olevan niin kunnossa, kun se voi olla.

Tiistaina mulla oli taas fyssari. Maanantaina laastareiden nosto aiheutti taas oikeinkin sekaisen olotilan ja se jatkui pitkälle loppuviikkoon. F katseli ja kuunteli hetken mun touhuja ja totesi sitten, että eikös olisi parempi olla kipujen kanssa selvinpäin kuin noin sekaisin. Olin täysin samaa mieltä. Loppuviikosta kipuklinikan hoitajan piti soittaa mulle ja olin jo aiemmin päättänyt pyytää, että lääkkeet lopetettaisiin tai vaihdettaisiin. No mutta siihen fyssariin, jatkettiin normaalilla hieronnalla ja juteltiin TENS-laitteesta. Sanoin ettei siitä ole kipuihin mitään hyötyä, tuntuu pelkästään inhottavalta. F vaihtoi siihen ohjelman ja lupasin vielä kokeilla. Ei se tunne siitä miksikään kyllä ole muuttunut.

Torstaina sieltä kipuklinikalta sitten soitettiin. Hoitaja oli mun suunnitelmista täysin eri mieltä. Ja mä en saanut sanaa suustani vaan myötäilin kiltisti. Suunnitelmana on että laastarin annos pidetään samana, maanantaina nostan hermokipulääkkeen annosta. Tajusin kuitenkin vasta eilen, että mulle on tullut näistä myös niitä todella harvinaisia haittavaikutuksia. Oma suunnitelmani on, että kokeilen vielä ensi viikon ja jos kivut ei ala kaikota, niin otan puhelimen kauniiseen käteen ja soitan klinikalle ja pysyn tiukkana.

Mutta sitten ihan muuhun aiheeseen, nimittäin jouluun!! Mä tilasin tällä viikolla meille joulukuusen ja kaikki siihen kuuluvat härpäkkeet. Se tulee varmaankin maanantaina ja on sata varmaa, että sillon se tulee meidän olohuoneen nurkkaan!! Mä oon niin henkeen ja vereen jouluihminen! Viime jouluna en pystynyt tekemään yhtään mitään ja sanoin jo silloin, että tämän joulun aion vetää ihan överiksi. Ja se alkaa NYT!!

Nyt viikonlopun viettoon perheen kanssa. Tänään sadaan anoppi meille pitkästä aikaa yökylään.

 

Hyvää pyhäinpäivää kaikille! Meillä palaa aina kynttilöitä, mutta tänään niitä palaa todella paljon <3