Toivottavasti tästä postauksesta saa edes jotain selkoa. Kipulääkkeet sekoittaa vahvasti päätä, mutta kirjoitan nyt silti, kun on rauhallinen hetki.

Viikonloppuna jo jokin aika sitten alkanut selkäkipu siirtyi ihan uusiin sfääreihin. Perjantaina olin jo aika kipeä, lautantaina kipu paheni jo huomattavasti. Silti lähdin siskoni ja ystäväni kanssa ajelemaan. Ilta päättyi kuitenkin paljon lyhyempään, kuin olin suunnitellut. Kotona sain taas viettää aikaa lääkekaapin edessä miettiän, mikä kombo nyt olisi paras. Sunnuntaina en enää kestänyt kipua, sain siskolta kyydin sairaalan päivystykseen. Siellä vierähtikin sitten seuraavat viisi tuntia. Makasin pedillä ja itkin. Ensin sain suun kautta Oxynormia. Sitten piikkejä lihakseen, Oxynestiä. Viiden tunnin jälkeen olin tossut sekaisin ja valmis lähtemään kotiin. Kipu pysyi aisoissa vajaan kolme tuntia, jonka jälkeen olin taas lääkekaapilla. Päivystyksen lääkäri kirjoitti lähetteen ortopedille. Epäili välilevyn pullistumaa. Aika ortopedille olisi 8-30vrk kuluttua. Tiedä sitten, kuka taas mokasi...

Nimittäin tänään olin taas TYKSissä toimitaterapeutilla. Terapeutti nappasi lähes heti mut nähtyään puhelimen käteen ja soitti Kipuklinikan lääkärilleni. Sanoi että nyt on tehtävä jotain, nainen istuu tuossa tuolissa todella kipeänä ja kivusta hikisenä. Kävikin ilmi, että tuo mun sunnuntaina saamani lähete ortopedille oli laitettu SYYSKUUN jonoon, yllätys että taas meni metsään sekin, perkele! No, onneks tuo mun kipulääkäri on ihana. Se laittoi magneettiin lähetteen. Sitten mietittiin tota lääkitystä. Lyricaahan sieltä sitten tuli. Viime vuonna siitä tuli hallusinaatioita, toivottavasti ei nyt. Lääkäri oli kyllä aika ehdoton, että sitä kokeilen. Ja lisäksi sain ohjeen painella uudelleen päivystykseen lääkittäväksi, jos kotona en pärjää. Kipuklinikan lääkäri sanoi, että mikäli päivystyksessä on jotain epäselvyyttä lääkkeiden kanssa, mun pitää mainita hänen nimensä ja käskeä ottaa häneen yhteyttä. Lääkäri ja terapeutti epäilivät joko hermopinnettä selässä tai sitten tuota välilevyn pullistumaa. Magneettikuvien jälkeen ollaan sitten viisaampia. Sain jo kuitenkin lähetteen TYKSiin selkään erikoistuneelle fyssarille, muutaman viikon päästä on sinne aika. Mulla kun on nyt tuo CRPS2 diagnosoitu ja sen lisäksi arpikudoksen muodostuminen on agressiivista, niin eivät mielellään lähde leikkaamaan. Ei sillä, että leikkuriin mitenkään hinkuisinkaan, kunhan nyt saisin noi kivut siedettäviksi.

Mutta nyt nauttimaan päivän hömppäohjelmasta, TIS!! :D